Yüzme

Yüzme, tüm vücut kaslarının aynı anda çalıştığı az sayıdaki spor dalından biridir. Çünkü suya girdiğimizde saçımızın telinden tırnağımıza kadar tüm vücudumuz suyla birlikte hareket ediyor. Bu nedenle tüm kas aktif hale geçiyor.

4-5-6 yaş gurubu çocuklar için önemli olmasının nedeni henüz kas ve eklem yapıları esnekliğini yitirmemiştir. Esneklik ve yumuşaklık isteyen yüzme sporuna 4 yaşından itibaren başlanmalıdır.

Çocuklarımızı Antropometrik gelişimleri açısından çocukların haftada en az 3 kez yapılması önerilir. Karadaki vücut ağırlığının suya girildiğinde yaklaşık 10 kat hafifler, bu özelliği nedeniyle yüzme sporunun rehabilitasyon, çeşitli hastalıkların tedavisi ve stresi gidermesi açısından da bir terapi olarak nitelendirilir. Yüzme, fiziksel görünümü şekillendirir, kan dolaşımını düzenler, bütün vücudu çalıştıran ritmik hareketleriyle kalp-damar sistemini güçlendirir.

Yaz aylarında serinletirken, stresimizi alan ve kaslarımızı güçlendiren yüzme sporu, ergenlik döneminde ise beden gelişimini hızlandırıyor. Bu nedenle ergenlik dönemindeki gençler ve çocukların yüzme sporu yapması daha yararlı sonuçlar vermektedir. 1 saat yüzen kişi, ortalama 500 kalori harcıyor. Su bir dirençtir ve suya karşı kulaç atarak verilen mücadele özellikle çocuklara kas gelişimin yanı sıra özgüveni de kazandırır. Özellikle kara sporlarını yapamayan engelliler, rahatlıkla yüzebiliyor. 4 yaşından itibaren çocuklara yüzme alışkanlığı kazandırılmalıdır. Yüzmenin en iyi havuzda eğitmen eşliğinde öğrenilmekte olup denizde küçük bir dalga ve su yutma nedeniyle hissedilen korkunun bazen ömür boyu etkisini sürdürerek kişiyi su sporlarından uzaklaştırabilir. Sosyal aktivitelerin tümünde olduğu gibi, düzenli yapılan her aktivite insan hayatına aynı oranda yansır. Yüzme sporu çocukların Sosyal çevredeki duruşuna kadar birçok olumlu etkiler taşır.

Yaz Spor Okullarında Yüzmenin Çocuklara Sağladığı Faydalar

1) Özgüven aşılar

2) Vucüt gelişimi ve duruşu gelişir.

3) Yüzme sırasında yüksek miktarda enerji harcandığı için, çocukların obezite gibi hastalıklara yakalanma riski minimumdur.

4) Yüzme esnasından tüm kaslar çalıştığı için, ilerleyen yaşlarda sakatlanma riski azalır

5) Yüzmeyi erken yaşta öğrenen çocuk, olası bir boğulma riskini minimuma indirir.

6) Suyun rahatlatıcı etkisiyle, çocuklar daha sakin bir yapıya kavuşur